måndag 1 augusti 2011

Frankrike, Paris (3)

Paris

Vi behöver inte leta efter sevärdheter.
De finns överallt.
Det kittlar lite att stå på samma plats som där de spelade in Da Vinci-koden.
Den fula glaspyramiden.


















Den vackra fontänen.



Och så Louvren -
så imponerande
så magnifikt
så storslaget


Vi går inte in på Louvren.
Mona Lisa har jag sett tidigare. Men det var många år sedan.
Ett 3-dagarsbesök i Paris räcker inte till att göra Louvren rättvisa.
Då ska jag ha flera dagar till mitt förfogande.
Vilket vi inte har.

Vi köper i stället en mjukglass, sätter oss på en mur och bara insuper atmosfären.

Jag förstår mig inte på all konst.
Inuti bussen har man installerat en ljuskrona. :)


Maken som är busschaufför uppskattar dock bussdekorationen.
Jag uppskattar glassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar