fredag 11 november 2011

Grekland, Rhodos (2)

Rhodos

Jag missar inte en enda soluppgång.
Varför upplever jag inte soluppgångarna hemma i Sverige?
Upptagen av annat, kanske?
Men just nu är jag ledig och njuter av varje stund.

















Jag har försökt lära mig lite grekiska.
Men efter flera års sporadiska försök, har jag fortfarande inte knäckt alfabetet.
Men många skyltar står både på grekiska och engelska.
Inga problem.

Vackra mosaiker.
Är upphovsmännen konstnärer eller stenläggare?
Bådadera.


Jag skrev tidigare att varje resmål har en speciell växt.
En växt som när jag kommit hem påminner om just den här platsen.
Rhodos har fått mig att älska hibiscus.
Stolt, lite uppkäftig.


Jag har skaffat två hibiscusar hemma.
De blommar och blommar och blommar.
Och påminner om Rhodos.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar