fredag 11 november 2011

Grekland, Rhodos (3)

Rhodos

Allt ha blivit dyrt här på Rhodos sedan Euron har införts.
Jag minns med en viss melankoli den tid när jag  betalade med drachmer.

Många rhodosbor vittnar om att det var billigare att leva här innan man gick över till Euro.


Som bevis på att jag inte bara ligger och slöar på min semester,
har jag här ett bildbevis på att jag deltagit i vattengympa.
Hinner med två pass under veckan.
Klockan 12, när det är som allra, allra varmast,
driver en hurtig vältrimmad 35-åring oss runt i bassängen
med ibland omöjliga rörelser.
Det går faktiskt inte att springa lika fort i vattnet
som han gör på land.
Men skönt är det.


Jag bestämmer mig för att bli en bättre människa
när jag återvänder till Sverige.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar