fredag 18 november 2011

England, York (4)

York

Vi gör en tur med bilen i omgivningarna runt York.
Plötsligt åker vi förbi en enorm marknad.
Massor med stånd där man säljer allt mellan himmel och jord.
Ett pulserande liv, mitt ute på landet.

Och inte "visste vi var vi var..."
Jag har försökt ta fram, nu i efterhand, var vi befann oss.

Det troligaste är att vi var på
York Racecourse. Med viss reservation.
Marknaden ligger alltså på en galoppbana.
Den största marknad jag har varit på.















Jag brukar aldrig handla på marknader.
Men nu åker jag dit på ett par solglasögon.

















Jag köper också ett par plantor.
Två sorters funkia som jag transporterar
till Sverige och vårdar ömt, än idag.
De trivs bra i Sverige också.




















De finns att köpa även i Sverige.
Inget märkvärdigt med mina.
Men varje gång jag passerar mina funkior,
tänker jag på York.
Mm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar