lördag 14 april 2012

Regent´s Park, London

Det gröna London




















London i all ära, men efter en hektisk dag i City behöver jag känna gräs under fötterna.
Om jag har möjlighet, besöker jag Regent´s Park när jag är på besök i London.
Parken ligger i norra London, och det går lätt att ta sig dit med buss.
För den som har barn ligger London Zoo alldeles intill.

När jag växte upp, hörde jag mycket talas om Hyde Park.
När jag väl kom till London, blev jag något besviken på Hyde Park.
Det var inte alls den upplevelse som jag hade förväntat mig.

Däremot har Regent´s Park blivit en favoritplats.


















Här inne råder lugnet.
Det känns skönt att promenera bland tusenskönorna.

Alla ser ut att må bra.
Skönt att vila benen i en solstol.







Så fort jag sätter mig dyker en man upp och vill ha betalt.
Han måste stå och lura i något hörn någonstans.
Men var?

När solen värmer är det svårt att hitta lediga stolar.


Det tar en hel dag för mig att gå runt Regent´s Park.
Det är vår och London visar sig från sin bästa sida.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar