måndag 1 augusti 2011

Frankrike, Paris (9)

Paris

Vår långhelg i Paris börjar gå mot sitt slut.
Vi är riktigt, riktigt nöjda med frankrikebesöket.
Så mycket parisatmosfär som möjligt har jag andats in.

Nu ska det bli skönt att komma hem.

Tänk att
dricka morgonkaffe med min egen mugg
vila benen
eller
gå i skogen
sitta och meta
se ut över havet
plugga franska

Där hemma finns
inget Eiffeltorn



















Vi behöver ingen karta

























Jag har ingen ek därhemma
men nu vill jag bara finnas till.
Göra som the wise old owl

The wise old owl sat in an oak
the more he saw the less he spoke
the less he spoke the more he heard
let me be more like that bird

Jag längtar hem.
Resan har fyllt sin funktion
Nu far jag hem
Au revoir
Nästa gång vill jag se Mont Martre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar